Torra demana el confinament de Catalunya
La Generalitat vol el tancament total de Catalunya pel coronavirus i demana al Govern central que acompanyi la mesura als ports, aeroports i línies de tren

El president de la Generalitat, Quim Torra / David Zorrakino (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat el tancament total de Catalunya per frenar la propagació del coronavirus: es vol que partir de la mitjanit d'aquest divendres ningú no podrà entrar ni sortir de la regió, de 7,5 milions d'habitants, que ja suma 509 afectats per la pandèmia.
"L'evolució dels contagis ens exigeix ser més dràstics", ha afirmat Torra, que ha comparegut a les 20:30 hores al Palau de la Generalitat per anunciar aquestes noves mesures per combatre el coronavirus.
L'anunci del govern català arriba mentre el conjunt d'Espanya es prepara per entrar, per segona vegada en democràcia, en estat d'alarma, una mesura excepcional que formalitzarà demà el Consell de Ministres.
En una compareixença en què no hi ha hagut mitjans i on s'han seleccionat algunes de les preguntes que els periodistes han enviat de manera telemàtica, Torra ha insistit en la necessitat que el govern espanyol tanqui ports, aeroports i accessos ferroviaris per combatre la pandèmia.
Adreçant-se a la ciutadania catalana també ha demanat que s'evitin el viatges i qualsevol activitat "que no sigui imprescindible". "És el moment de frenar, d'aturar-nos, d'evitar moviments que puguin perjudicar-nos", ha afirmat el president de la Generalitat.
També ha assegurat que els serveis d'emergència que depenen del Govern estan "preparats" per confinar el país, i ha indicat que l'estat d'alarma que ha anunciat aquest divendres el govern espanyol "pot ajudar" en la petició que el Govern fa a l'executiu de Pedro Sánchez perquè tanqui les infraestructures del transport situades a Catalunya que depenen de l'Estat.




