Persianes que ja no s'aixecaran
Aquest és el vaticini que fa la patronal PIMEC, si el govern no pren mesures urgents
Girona
Els empresaris insisteixen en la urgència de les ajudes per passar aquestes setmanes i també per poder afrontar la recuperació amb millors condicions.
"En cap moment s'ha posat el focus en fer una moratòria d'impostos i fer tot allò que sigui possible perquè els autònoms i petits comerços no perdin liquiditat", ha assegurat Pere Cornellà, president de PIMEC Girona.
El secretari i portaveu de la patronal gironina FOEG, Xavier Soy, proposa "adoptar mesures que permetin garantir la continuïtat de les empreses perquè sinó no podrem garantir els llocs de treball". Soy reclama que l'empresa sigui tinguda en compta com una "corretja de transmissió", amb la qual salvar la "continuïtat laboral".
La patronal creu que la recuperació de l’economia de les comarques de Girona serà més lenta perquè alguns turistes poden triar altres destinacions, i perquè els productes encara no es puguin vendre a altres països.
Pel que fa als ERO temporals, creuen que encara n’hi haurà més d’empreses que no aguantin fins passat Setmana Santa. El sector de l'hostaleria, del comerç i del turisme són els que més malament ho passaran.

David Parreño Mont
Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...




