Pessimisme sobre el futur del negoci entre els comerciants
Ho revela una enquesta encarregada per la Diputació

Pla general de la rambla de Girona, amb el comerços tancats / Marina López (ACN)

Girona
Una enquesta encarregada per la Diputació de Girona revela que fins la setmana passada la facturació havia caigut un 88%. Per sectors, les vendes han sigut nul·les en restaurants i botigues de moda perquè no poden obrir.
Botigues com la Casa Pijaume, de la Rambla de Girona. El seu propietari, Vicenç Pijaume, diu que porten tres setmanes sense cap ingrés i troba una "inconveniència" pagar la quota d'autònoms sense poder exercir el dret a treballar. "Ha canviat la situació i per tant, han canviat les regles del joc, i ha de canviar el sistema de pagaments i tributs", diu Pijaume.
En el cas de l'oci i la cultura i els serveis a les persones, la caiguda de la facturació supera el 94%. El de l'alimentació és el sector que té un menor impacte, tot i que l'activitat ha baixat un 44%.
Tot i això, n’hi ha que han augmentat les vendes. Es tracta sobretot de fruiteries, carnisseries i fleques.

David Parreño Mont
Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...




