Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

FGC ha reactivat una quarantena d'obres aturades per l'emergència de la Covid 19

Aquest dimecres, els treballs per ampliar l'estació de Plaça de Catalunya obligaran a tallar el carrer Pelai

Pla mitjà de les obres a l'estació d'FGC de plaça Catalunya / FGC (ACN)

Pla mitjà de les obres a l'estació d'FGC de plaça Catalunya

Barcelona

Ferrocarrils de la Generalitat ha reactivat una quarantena d’obres que estaven aturades des de finals de març per la crisi de la Covid 19 i que tenen un pressupost de 50 milions d’euros. Entre els treballs que s’han reprès està l’ampliació de l’estació de Plaça de Catalunya, la remodelació del centre d’operacions de Martorell o els aparcaments de Sabadell i Terrassa.

L'allargament de les vies i les andanes a l'estació de Plaça de Catalunya es fa per ampliar la distància que hi ha entre el lloc on s’aturen els trens i els topalls de final de via. És una actuació de seguretat necessària perquè els trens puguin entrar de manera automàtica i, amb això, incrementar les freqüències per poder posar l’any que ve un tren cada dos minuts i mig a Sant Cugat i cada cinc a Sabadell. A més s’està ampliant el vestíbul i tot plegat obliga a tallar el carrer Pelai entre aquest dimecres 20 de maig i el 31 d’agost.

Una altra de les actuacions que s’ha reprès és la remodelació del centre d’operacions de Martorell que ha de permetre millores en la línia Llobregat-Anoia. I també es torna a treballar en els aparcaments de Sabadell i Terrassa.

El president de Ferrocarrils, Ricard Font, explica que en dos mesos també han impulsat gairebé 140 expedients de licitació i adjudicació. Diu Font en una entrevista a SER Catalunya que s’ha de continuar invertint per ampliar l’oferta del transport públic perquè “no ens podem permetre renunciar a resoldre un dels problemes que, esperem que ben aviat, tornarà a ser un dels principals que és el de la contaminació i el canvi climàtic”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir