El TSJIB recolza la major sanció a Menorca per destruir un BIC
La propietat de Son Aparets Sintes haurà de pagar més de 350.000 per fer malbé una cova d'interès arqueològic

El Consell va imposar la multa més grossa de la seva història per destrucció d'un BIC a Son Aparets Vives. / Radio Menorca

Mahón
Els propietaris del lloc de Son Aparets Vives hauran de pagar més de 350.000 euros de sanció per la destrucció d’un Bé d’Interès Cultural ubicat a la finca. És la multa més grossa per aquest motiu que mai ha imposat l’Administració insular. La sanció la va imposar el Consell de Menorca el 2014 pels danys fets a una cova d’interès arqueològic situada al lloc en unes obres per tractar de fer un càmping.
Aquesta multa va iniciar una batalla judicial que ha acabat amb l’anunci del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears que desestimava el recurs d’apel·lació de la propietat.
El conseller de Cultura, miquel Àngel Maria, valora aquesta decisió judicial en dos sentits. Per una banda referma l'acció iniciada pels tècnics de la institució. Per altra deixa clar que qui fa un delicte contra el patrimoni cultural l'acaba pagant més d'hora o més tard.




