L'hospital Trueta, a Salt el 2028
La Generalitat ha optat per fer-lo al costat de l'altre Hospital, el Santa Caterina, cosa que permetrà un gran parc hospitalari que permetrà la interacció entre assistència, recerca i docència

Façana de l'hospital Trueta de Girona / ACN

Salt
El nou Hospital Josep Trueta es construirà a Salt i segons les previsions que acaba de fer públiques el govern, estarà en servei a mitjans del 2028. La Generalitat ha optat per fer-lo al costat de l'altre Hospital, el Santa Caterina, cosa que permetrà un gran parc hospitalari que permetrà la interacció entre assistència, recerca i docència.
La ubicació del nou Trueta s'ha discutit durant més de 14 anys i la Generalitat ha optat per fer-lo a Salt. Hi ha diversos motius que ho justifiquen: l'actual Trueta no pot creixer més, i construir-ne un altre al costat com s'havia proposat és inviable mentre es manté l'activitat assistencial. A banda d'això, ja fa temps que el Trueta i el Santa Caterina tenen serveis compartits que seran més fàcils si estan de costat. i a més, tots els models actuals arreu del món aposten pels Parcs Sanitaris com el que hi hau`rà a Salt, tal i com ha dit el Director del Servei català de la Salut, Adrià Comella.
Segons el calendari fixat per la generalitat, tots els passos previs a la construcció començaran de forma immediata però l'edifici no començarà a aixecar-se fins el 2025. Estarà acabat dos anys i mig després, i encara en caldrà un per equipar-lo, de manera que pugui entrar en servei el 2028.




