Els reis visiten Poblet sense cap representant de la Generalitat present
Un grup de militants independentistes s'han manifestat a la zona peròi un cordó dels Mossos els ha impedit d'arribar al monestir
undefinedOriol Aymí / Ràdio Reus
L'Espluga de Francolí
Els reis han arribat aquest migdia al Monestir de Poblet, a Tarragona, per realitzar una visita en la qual estan acompanyats pel ministre de Sanitat, Salvador Illa, però a la qual la Generalitat no ha enviat cap representant. La visita a Catalunya forma part de la gira autonòmica que estan realitzant després d'aixecar l'estat d'alarma a causa de la pandèmia de coronavirus, els rebrots han obligat a retallar la seva agenda en aquest viatge. En concret, tenien previst protagonitzar a la tarda d'aquest dilluns diversos actes a Barcelona que, finalment, han quedat posposats.

undefinedOriol Aymí / Ràdio Reus
La parella reial ha arribat a les portes del 'Monestir de Poblet acompanyats per Illa i la delegada de Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, que els han rebut a l'aeroport de Reus. En el complex monacal els esperaven el seu abat i el prior, Octavi Vila i Rafael Barrué, respectivament, i amb els que han accedit a l'interior.
Protesta independentista
Manifestants independentistes convocats per l'ANC, Òmnium Cultural i els Comitès de Defensa de la República (CDR) protesten a les rodalies del Monestir de Poblet (Conca de Barberà) contra la visita del rei Felip VI.


Els manifestants han organitzat una marxa des de l'Espluga de Francolí (Conca de Barberà), que ha partit cap a les 10.30 hores cap a Poblet, única parada dels reis en la visita que, en el marc de la seva gira autonòmica, realitzen aquest dilluns al migdia a Catalunya. La marxa estava encapçalada pel lema "Catalunya no té rei", compost amb grans lletres que portaven els manifestants, al costat de nombroses banderes estelades.
Als voltants del monestir, on l'ANC i Òmnium han convocat un acte polític, els manifestants s'han trobat un dispositiu dels Mossos d'Esquadra que tallava l'accés a Poblet




