Dos casos positius als esports d'estiu i en una guarderia
Un segon cas de Covid-19 en una escola bressol obliga a aïllar el grup de convivència

Un dels positius s'ha donat als esports d'estiu d'Escaldes-Engordany. / Comú d'Escaldes-Engordany

Andorra la Vella
Dos casos positius als esports d’estiu i un segon cas a la guarderia obliguen a aïllar el grup de convivència.
Salut ha informat aquesta tarda d’un cas positiu d’un nen de vuit anys que participa en els esport d’estiu d’Andorra la Vella. Forma part d’un grup de 15 infants de 8 a 14 anys i, segons han informat des del comú de la capital va assistir amb normalitat dilluns i dimarts, mentre que ni ahir ni avui ho ha fet. Demà està previst que es facin les proves TMA als 14 joves i 3 monitors. Tant uns com els altres no seran aïllats, sinó que podran seguir realitzant les activitats, això sí amb mascareta. El nen contagiat és asimptomàtic i en ser grups de convivència no tenen contracte amb la resta. Aquest divendres tenien previst fer una activitat fora del recinte de Ciutat de Valls i per precaució no es durà a terme.
Aquest cas es suma al que es va donar ahir als esports d’Estiu d’Escaldes-Engordany. Es tracta d’un l’infant va presentar símptomes durant el cap de setmana, dilluns els seus pares el van portar a fer-se la prova de diagnòstic i va donar positiu. Això va obligar a activar el protocol i durant el dia d’avui s’han cribrat una vintena de nens i nenes i els seus monitors.
Segon positiu en una guarderia
D’altra banda, un segon positiu en una guarderia ha obligat a aïllar el grup de convivència. Segons informa el Govern, desprès del cribratge realitzat, s'ha detectat un altre cas dins del seu grup. Les autoritats sanitàries han procedit a aïllar a tota la unitat de convivència i a hores d'ara està duent a terme l'enquesta epidemiològica entre tots els contactes. A les nenes i nens d’aquesta unitat convivent se'ls repetirà la prova diagnòstica d'aquí a 7 dies. La resta del centre continua funcionant amb normalitat.




