Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Guàrdia Civil detona de forma controlada una granada en el fons marí

Es trobava als voltants de la cala des Freus a Maó

Moment previ a la detonació / Guardia Civil

Moment previ a la detonació

Mahón

Un Equip Especial de Desactivació d'Explosius de la Unitat de Bussejadors de Mesures contramines de l'Armada, especialista en desactivació d'explosius, va neutralitzar una granada de morter aquest dimarts voltants de la cala des Freus de Maó.

La col·laboració ciutadana va donar l'avís inicial a la Guàrdia Civil de la situació d'un possible artefacte, procedint aquests després a notificar-ho al Centre d'Operacions i Vigilància d'Acció Marítima de l'Armada a Cartagena, des d’on es va ordenar la neutralització "in situ" mitjançant l'ús de càrregues explosives especials, eliminant el perill de l'artefacte i minimitzant el impacte mediambiental.

Durant l'operació va col·laborar la Direcció Insular de Menorca, Guàrdia Civil (GEAS i Seguretat Ciutadana), Policia Nacional, Policia Local de Maó, Salvament Marítim (Antares), Serveis d'Emergències 112 de el Govern Balear i la Residència Militar de l'Exèrcit de Terra a Maó , la qual va oferir les seves instal·lacions per a base dels serveis d'emergència en cas d'evacuació.

S’ha de recordar que la Unitat de Bussejadors de Mesures contramines, compta amb personal especialista en desactivació d'artefactes explosius submarins i amb bussejadors especialitzats en tècniques d'inutilització de mines, únics capacitats per realitzar aquest tipus de tasques. Aquesta activitat és competència exclusiva de l'Armada.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir