"Sóc partidari d'ajudar que la imatge del Rei a Catalunya millori, amb una presencia intel·ligent"
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, apunta que "hi ha coses que recomanen una presència del monarca i d'altres moments que no són tan feliços"

ENTREVISTA Miquel Iceta (1er secretari PSC) "Què dimonis guanyem prolongant una presidència en funcions? No ho entenc"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Per primera vegada el Rei no assistirà a l’entrega de despatxos dels jutges a Barcelona, tot i que la Sarsuela havia confirmat la presència del monarca a l’escola judicial. Al respecte, el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha apuntat en una entrevista a l’Aquí Cuní que és partidari “d’ajudar que la imatge del Rei a Catalunya millori”. Iceta reconeix que el missatge del monarca el 3 d’octubre de 2017 “va crear una escletxa entre determinats sectors i la monarquia” i el que caldria és “una presència intel·ligent del Rei. Hi ha coses que recomanen una presència i d’altres moments que no són tan feliços”
Pel que fa a les últimes baralles internes al si del govern català, el líder socialista es pregunta “Què volen, més mesos per demostrar que estan enfrontats però que si tornen a tenir majoria tornaran a governar plegats?” Iceta reclama eleccions: "Què dimonis guanyem prolongant una presidència en funcions? No ho entenc"
Miquel Iceta també ha comentat la compareixença del president Torra avui al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya: “No és el mateix posar-te una xapa que posar un símbol a una institució que és de tots i en període electoral. Jo crec que es va produir un error polític. No hi ha camí fora del compliment de la llei. Probablement moltes lleis han de ser modificades, però això requereix majories”




