Un miler d'independentistes protesten per la presència del Rei a Catalunya
La protesta s'ha realitzat sense incidents i amb la presència de nombrosos polítics independentistes

Protestes per la presència del Rei a Barcelona / Cesc Maymo (Getty Images)

Barcelona
Unes 800 persones, segons fonts de la Guàrdia Urbana, han protagonitzat aquest divendres una protesta a Barcelona en contra de la presència del Rei, formant una cadena humana al Moll de la Fusta sota pancartes amb el lema "Catalunya no te Rei".
Els manifestants s'han situat al llarg del Moll de la Fusta fins al Pla de Palau, a molta distància d'una estació de França blindada pels Mossos d'Esquadra en un ampli dispositiu, lloc escollit per al lliurament dels premis de la Barcelona New Economy Week , organitzada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB).
La protesta s'ha realitzat sense incidents, més enllà que els Mossos d'Esquadra han hagut de retirar una pancarta de grans dimensions d'Òmnium Cultural penjada en un edifici davant de l'Estació de França sota l'eslògan "Joan Carles Primer. Felip l'Últim. #CoronaCiao".
Els Mossos han advertit als propietaris de locals i habitatges de la zona que no hi podia haver objectes que impedissin la lliure visibilitat de portes i finestres amb l'objectiu de tenir la màxima visibilitat de les façanes.
Segons els Mossos, la propietat de l'edifici va avisar els ocupants que no es podia penjar cap objecte. Un cop no atès el requeriment, el mateix propietari ha fet retirar la pancarta i ha tret els ocupants del pis.
Entre els manifestants a peu de carrer, que per grups intentaven guardar la distància social requerida en època de pandèmia, es podia veure dirigents de JxCat, ERC i la CUP, que han donat suport a la protesta.
Entre d'altres dirigents hi havia Josep Costa, Neus Munté o Laura Borràs.
D'altra banda, un centenar de membres dels anomenats Comitès de Defensa de la República (CDR) s'han desplaçat del monument a Colom fins a l'Arc de Triomf, passant per un Parlament tancat, per concentrar-se en rebuig a la presència del Rei a Catalunya sota una pancarta amb el lema "Sentenciem-los".
Els manifestants, que cridaven consignes independentistes, han llançat petards de colors i han crits a favor de Terra Lliure.
Els CDR han caminat pel centre de Barcelona fins al Pla de Palau sense la distància social que han reclamat les autoritats sanitàries per la pandèmia, encara que anaven amb mascareta.
Les iniciatives contra el cap de l'Estat van començar aquest dijous a la tarda quan unes desenes d'independentistes van cremar fotos amb la seva imatge en diferents municipis de Catalunya.
Els Mossos d'Esquadra, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Guàrdia Urbana han desplegat un ampli cordó de seguretat per blindar la zona i impedir que els manifestants poguessin aproximar-se a l'estació, on s'ha interromput el servei de trens.




