Restriccions d'accés al Montseny, Sant Llorenç del Munt i la Serralada de Marina
Les restriccions entren en vigor aquest cap de setmana i fins a nou avís

Imatge d'arxiu de cues de cotxes a la carretera que va de Campins a Santa Fe del Montseny per accedir a l'àrea d'esbarjo del Parc(ACN)

Barcelona
A partir d’aquest cap de setmana i fins a nou avís, al Parc Natural del Montseny hi podran accedir 1.045 cotxes i al de Sant Llorenç del Munt, 225. Són els que hi caben a les zones d’aparcament habilitades. Quan estiguin plenes, un dispositiu d’informadors, guardes i Mossos de Trànsit tallaran els accessos per carretera. Hi haurà nou controls en diferents carreteres dels voltants.
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marin, subratlla que la intenció no és multar, sinó evitar la saturació i l’incivisme dels últims dies. “Hem de fer entendre a tota la població que [als parcs naturals] no hi cabem tots”.
Aquestes restriccions les aprovarà demà divendres l’organ del Govern que gestiona les emergències, el PROCICAT.
També a partir d’aquest cap de setmana a la Serralada de Marina només s'hi podrà accedir a peu o en bicicleta. Així ho han acordat els ajuntaments de Badalona i Santa Coloma.
En una entrevista a l’Aquí Cuní el president del Consorci Forestal de Catalunya, Rosend Castelló, ha celebrat que s’apliquin aquetes restriccions, però ha alertat que poden traslladar el problema de la massificació a altres espais naturals protegits.




