Augmenta un 74% la presència de papallones a Barcelona
La pluja i el confinament explicarien aquest increment segons el CREAF

Exemplar de Papilio machaon / Mónica Muñoz (creaf.uab.cat)

Barcelona
La pluja i els mesos de confinament han gairebé doblat el nombre de papallones a Barcelona. Així ho constata el recompte fet per la xarxa de voluntaris de l'Observatori Ciutadà de Papallones Urbanes de Barcelona, en col·laboració amb el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals.
Entre els mesos de març i octubre s'han vist 4.978 papallones a la ciutat, un 74% més que fa un any. I se n'han trobat de 39 espècies diferents, una xifra un 28% superior a la d'un any enrere.
Segons els investigadors del CREAF, aquest increment es deu sobretot a que tant l'hivern com la primavera van ser molt plujosos, però també hi ha influït el fet que durant els mesos de confinament no es fes manteniment als parcs i jardins de la ciutat.
El recompte l'han fet una seixantena de voluntaris de l'Observatori Ciutadà de Papallones Urbanes de Barcelona. Al parc del Guinardó, al de l'Oreneta i al del Putxet és on més n'han trobat. Tots tres molt propers a Collserola.
Pel que fa a les varietats observades, les més abundants continuen sent la bruna boscana, la blanqueta de la col i la margenera comuna. I per primera vegada s'hi ha vist la marró-rossa (Hipparchia semele).




