
Comerciants contents, sanitaris preocupats
Eixos comercials com el de Girona han tingut més aglomeracions mentre a la zona del Pirineu de Girona tenen la sensació que la gent que ha anat a la segona residència ha sortit poc

El carrer Santa Clara el dia de la Puríssima / ACN
La segona part del pont ha tingut més moviment ja que no hi havia cap tancament de cap de setmana. Els comerciants atribueixen les cues i aglomeracions a que era un dels pocs forats del calendari on poder fer compres de Nadal on es volgués. Per això, demanen a la Generalitat que afluixi amb les restriccions per evitar cues.
Mentrestant, al Pirineu els bars i restaurants han notat més aviat poc que hi hagués més gent que l’habitual pels que han marxat a la segona residència. Nati Bover, presidenta de l’associació de bars i restaurants de la Cerdanya, creu que la gent s’ha quedat a casa.
A més, a punts com Llívia i Puigcerdà repercuteix molt la falta de francesos, que fins el 21 de desembre no podran creuar la frontera. I si a això s’hi suma el confinament municipal de cap de setmana, la sensació del gremi és que la tercera onada serà letal per a la supervivència de diferents negocis ja que van arrossegant pèrdues que seran insostenibles.
