Els hotelers estan "indignats" amb la política d'ajuts de Govern
El sector no entén perquè els veten a l'hora d'acollir-se als programes per empreses afectades per les restriccions a la mobilitat que apliquen França i Espanya quan fa tres mesos que no tenen cap turista

El sector de l'hoteleria veurà endurits els requists per posar els seus treballadors en ERTO, malgrat no tenir turistes encara / Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
El sector de l'hoteleria lamenta que novament l'executiu no els consideri a dins del grup d'empreses que es veuen afectades per les mesures sobre la mobilitat que prenen altres països, especialment França i Espanya. És per això que han enviat un comunicat en el qual mostren la seva "indignació" amb la decisió presa, tenint en compte que a hores d'ara encara no saben quan podran venir els turistes, malgrat que s'especula que en el cas català pugui ser a partir de l'onze de gener, i no poden incloure en les mateixes condicions als seus treballadors en els ERTO.
El comunicat el signen la Unió Hotelera, l'Associació d'Allotjaments Turístics i els Autèntics Hotels d'Andorra, la presidenta de la qual, Cristina Canut, posa l'accent precisament en el fet de no saber quan podran reobrir de nou.
En l'escrit, recorden que fa 61 dies que està limitada l'arribada de turistes, precisament per les decisions que van prendre els dos països, i per això insisteixen en l'aplicació de l'article 13 que és el dona empara a la resta de negocis per accedir a aquests ajuts què ells tenen vetats.
Des de l'Associació d'Allotjaments Turístics, el seu president Àlex Ruiz, va més enllà i recorda que en el seu cas no tenen dret a cap ajut i mai els han inclòs en cap programa de compensació.
Per tot plegat, finalitza el comunicat, reclamen al Govern que tingui en compte la realitat actual de tots els agents econòmics del país per no caure en discriminacions.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




