Malgrat tot, guanyar o guanyar
El Girona rep amb baixes importants "el millor equip de la categoria", segons Francisco, però l'entrenador diu que sortiran a guanyar.
A la baixa per sanció de Gumbau s'hi suma Terrats, amb covid, i Luna ha recaigut de la lesió al quadríceps. Sí que recupera a Nahuel Bustos.
El sorteig de copa torna a emparellar el Girona amb el Villarreal, com l'any passat.

Francisco vol que, tot i les baixes, l'equip sigui igual d'ambiciós. / Imatge: Girona FC

Girona
Nova onada de baixes al Girona de cares al partit contra l’Espanyol amb el que comença la segona volta. El migcentre Ramon Terrats ha confirmat que ha donat positiu per coronavirus i estarà apartat del grup uns dies. La resta de jugadors han donat negatiu però el lateral esquerre, Antonio Luna, que havia d'estar disponible, ha tingut una recaiguda de la lesió al quàdriceps i es perdrà un altre mes de competició.
Es sumen a la baixa coneguda de Gumbau per sanció. En canvi, l'atacant Nahuel Bustos torna a estar disponible després de complir dos partits de sanció.
L'entrenador, Francisco, ha admès que la baixa de Terrats els trastoca els plans. El canterà va ser determinant en la millora de joc experimentada en l'últim partit, donant equilibri a un 4-3-3 amb el que el Girona va "guanyar estabilitat", major "arribada amb els extrems i els laterals" i consistència a l'hora de replegar.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Francisco, previa Girona Espanyol
Sense Terrats i sense Gumbau, Francisco admet que han de triar bé els relleus (Cristóforo o Kébé podrien fer la funció del primer mentre que per jugar a l'interior hi ha més alternatives) perquè vol que l'equip tingui la mateixa identitat contra un rival que té talent per donar i per vendre, ja sigui per dominar a partir de la possessió de la pilota o per jugar a la contra.
En aquest sentit, l'entrenador del Girona ha recalcat que han d'aconseguir "que no tinguin transicions còmodes".
L'altra gran incògnita és si Sylla i Stuani coexistiran a l'11 inicial. Si el tècnic segueix apostant pel 4-3-3, Sylla segurament haurà de jugar més escorat encara que tampoc es descarta que pugui tornar al 4-4-2, el sistema que ha fet servir més. Tampoc és descartable que un atacant surti d'inici i que l'altre hagi d'esperar la seva oportunitat a la segona meitat.
L'Espanyol és el líder i màxim golejador de la categoria encara que 3 dels 4 partits que ha perdut aquesta temporada han estat a camp contrari i l'única derrota a l'RCD Stadium va ser contra el Girona. El Girona, per contra, ha de començar a encadenar victòries si vol no despenjar-se de la lluita per entrar al play off.
SORTEIG DE COPA
El sorteig de 1/8 de final de la Copa ha tornat a emparellar el Girona amb el Villarreal, com la temporada passada i com el 2004. El curs passat, l'equip del País Valencià va imposar-se per 0-3 a 1/16 de final mentre que en l'anterior precedent, a 1/32 i amb el Girona jugant a Segona B, van guanyar els locals per 2-1, remuntant al tram final amb un gol del joveníssim Eloi Amagat.
Aquesta eliminatòria es jugarà a Montilivi el dimarts 26 a les 21:00.




