Rebutgen la querella de Rosell i Besolí contra la jutge Carmen Lamela
El Tribunal Suprem espanyol nega que l'actuació de la magistrada de l'Audiència Nacional sigui constitutiva de prevaricació

Sandro Rosell i Joan Besolí durant el judici a l'Audiència Nacional, a Madrid. / Arxiu (EUROPA PRESS)

Madrid
La Sala Segona del Tribunal Suprem espanyol ha rebutjat l'admissió a tràmit de la querella presentada per l'expresident del FC Barcelona, Sandro Rosell, i l'empresari andorrà, Joan Besolí, contra la magistrada de l'Audiència Nacional, Carme Lamela, que els va acusar de blanqueig de capitals i organització criminal.
Rosell i Besolí l'acusen de prevaricació i falsedat documental durant la instrucció del cas.
El Suprem considera que els fets denunciats pels exdirectius del Barça no són constitutius de delicte malgrat que la causa contra Rosell i Besolí es va basar en una comisió rogatòria internacional que Estats Units va remetre a Espanya i que contenia un error sobre l'expresident blaugrana, un document que a més es va ocultar a les defenses i sobre el qual es va sustentar bona part de les acusacions de la Fiscalia.
El ministeri públic i ara el Suprem no veuen ocultació deliberada de proves sinó un error en la tramitació administrativa.
Cal recordar que tant Rosell com Besolí van passar-se dos anys en presó preventiva i que finalment van ser absolts per falta de proves concloents.




