Treballadors tenen problemes per cobrar els ERTO's
El sector hoteler ha estat el primer en aixecar la veu perquè alguns dels seus empleats no han cobrat la part de sou que se'n fa càrrec la CASS

Treballadors tenen problemes per cobrar els ERTO's. / Arxiu ANA

Andorra la Vella
El sector hoteler ha estat el primer en aixecar la veu perquè alguns dels seus empleats no han cobrat, aquest gener, la part de sou que se'n fa càrrec la CASS. Malgrat que no es pot quantificar el nombre exacte de persones afectades, Cristina Canut, presidenta d'Antics Hotels d'Andorra, indica que hi ha problemes al web habilitat per entrar les dades dels treballadors i mentre el propietari pensa que ho ha correctament, aquestes finalment no queden registrades i per tant el treballador no cobra.
Canut està convençuda que la situació és fruit del volum de feina que tenen al departament de Treball, especialment perquè al desembre totes les empreses van haver de presentar novament la documentació de tots els empleats que havien d'entrar en ERTO. A més, se suma que ara al gener el sector hoteler ja podrà incloure el 100% de la plantilla. Tot plegat fa pujar encara més la tasca a desenvolupar.
La presidenta d'aquesta patronal hotelera està convençuda que la situació serà temporal i espera que ben aviat es resolgui. De fet, comenta que un cop exposat el problema a Treball, la resolució es bastant ràpida.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




