Les persones que han passat la COVID i les vacunades generen anticossos efectius contra la variant britànica
Un estudi de Irsi-Caixa ha avaluat la immunitat de 53 persones que van passar la infecció i altres 32 que ja han completat la vacunació

Un sanitari vacuna una professora(ACN)

Barcelona
Un estudi de l'Institut d'Investigació de la SIDA, Irsi-Caixa, ha demostrat que les persones que han passat la COVID i les que han estat vacunades amb les dues dosis generen anticossos efectius contra la variant britànica de virus.
Segons aquesta investigació, les persones que van emmalaltir a la primera onada i, per tant, es van infectar amb la variant original, van generar uns anticossos que evolucionen i es tornen protectors contra la variant britànica, més de sis mesos després de la infecció. Aquestes defenses es refinen amb el temps i milloren la seva capacitat per bloquejar les noves variants.
Igualment, les persones que ja han rebut les dues dosis de la vacuna de Pfizer també generen anticossos capaços de bloquejar tant el virus original com la variant descrita a Anglaterra. Tot i que són dues vegades menys eficients amb la nova versió, els nivells d'anticossos són prou elevats com per impedir la infecció per ambdues variants.
L'estudi s'ha fet avaluant la immunitat de 53 persones que van passar la infecció i altres 32 que ja han completat la vacunació.

Susanna Ruiz
Periodista. Animals i llibres.




