Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
POLÍTICA

Els partits de la majoria presenten el pacte d'estat per la sostenibilitat de les pensions

Vol donar resposta a la necessitat de reformar el sistema de pensions i garantir-ne la sostenibilitat

Els partits de la majoria presenten el pacte d'estat per la sostenibilitat de les pensions.

Els partits de la majoria presenten el pacte d'estat per la sostenibilitat de les pensions. / CG

Els partits de la majoria presenten el pacte d'estat per la sostenibilitat de les pensions.

Andorra la Vella

Demòcrates, Liberals i Ciutadans Compromesos han entrat a sindicatura la proposta d’acord per a la creació d’un pacte d’Estat que doni resposta a la necessitat de reformar el sistema de pensions i garantir-ne la sostenibilitat.

Els tres partits consideren “indispensable” aquesta acció perquè a banda de ser una promesa electoral, recorden que en el darrer Estudi actuarial de la CASS, dictamina que l’any 2024 el pagament de les pensions superarà els ingressos per les cotitzacions i que el 2038 s’esgotaran completament les reserves existents.

El pacte preveu la creació d’una Comissió d’estudi del Consell General per desenvolupar les accions a fer i estarà integrada pels membres de la Comissió de Finances i Pressupost, els ministres de Treball, Afers Socials i Finances, representants de la CASS i tindrà la implicació dels sectors econòmics i socials.

Elaborarà un dictamen que definirà els factors que afecten la sostenibilitat del sistema, identificarà les actuacions i es tornarà al ple del Consell General. A partir d’aquí, s’estableix la creació de grups de treball per concretar el pla d’actuacions que haurà d’estar acabat abans de finals d’any.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir