Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Territori diànic

Noelia Fernández Moltó, periodista

La Columna (15/04/2021) Noelia Fernández Moltó, periodista

La Columna (15/04/2021) Noelia Fernández Moltó, periodista

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Alcoi

Ens conta la història de la terra que ens envolta que el territori de les comarques centrals valencianes rebien el nom de Diània. Entre les comarques incloses en aquesta delimitació es trobaven l'Alcoià, el Comtat i la Vall d'Albaida, també altres com la Safor, la Marina Alta i la Costera. El treball de l'etnobotànic Joan Pellicer pren com a objectiu difondre els sabers i secrets de Diània i s'acompanya de la seua gent qui estima per conservar-la.

Fan del grup de música Zoo, em faig eco d'una de les seues creacions denominada com aquesta terra nostra, Diània, inclosa, a l'últim disc que han tret. Aquesta cançó parla de la petjada morisca d'aquesta terra, de la despoblació de les muntanyes i les valls, contraposada a la massificació de la costa mediterrània que forma part del mateix espai.

La lletra parla d'oliveres, de solsides, de serres foradades, de barrancs encantats i pintures ancestrals, sentint-la l'he fet meua, per les meues arrels, pel treball dels meus avis. La plaga de la Xylella fastidiosa, l'envelliment de la població i la manca d'inversió són problemes reals. La solució forana passa per la tala indiscriminada d'arbres i esdeveniments que atrauen un turisme despreocupat.

¿Com podem fer entendre a l'administració la idiosincràsia natural d'aquest entorn i la seua importància? Treballem per ressorgir.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir