La petjada dels Merita a Alcoi
La projecció del llinatge dels senyors i financers, que van arribar en el segle XV a la ciutat, manté la seva presència en la llista de carrers local

Cròniques alcoianes 17/05/2021
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoi
Alcoi conserva en el seus carrers senyals que recorden la influència que, en el seu moment, van tenir els Merita. Aquesta família inicia la seva trajectòria a Alcoi en el segle XV i amb el temps comença a despuntar amb la manufactura alcoiana del tèxtil. Els Merita són sinònim de grans propietaris, que acumulen capital i es converteixen en financers destacats.
La seva influència està encara present en els llocs on es conserva el seu segell, l'escut familiar que encara pot veure's en el Palau de Sanet i Negrals. A la ciutat d'Alcoi donen nom al carrer Cavaller Merita en la Zona Alta, el Passatge Merita en l'Eixample, i en la Uixola, nom del baró amb els qui van emparentar. Josep LluísSantonja, director d'Arxiu Municipal d'Alcoi parla en Cròniques alcoianes d'aquesta important família i la seva petjada a través del temps.

Lucía Gadea
Licenciada en Ciencias de la Información y trabaja en Radio Alcoy desde 2000. Como Jefa de Informativos...




