Menorca arriba a les 168 instal·lacions d'autoconsum d'energia renovable
El 2015 només n'hi havia tres a tota l'Illa

Les instal·lacions de plaques solars per autoconsum creixen de forma molt ràpida a Menorca. / Arxiu.

Mahón
Menorca ha passat de tenir tres instal·lacions de generació elèctrica mitjançant fonts renovables d’autoconsum el 2015 a un total de 168 l’any passat. Així ho ha anunciat el conseller de Transició energètica, Juan Pedro Yllanes. Es tracta d’un increment del 5.600% en només sis anys, un percentatge que és més del doble que el que s’ha experimentat a Balears que en el mateix període s’ha passat de 50 instal·lacions a 1.266.
A Menorca es generen ara 4.651 kW de potencia per aquest sistema. Al municipi on més equips de generació hi ha és a Maó on el 1,6% de l’electricitat que es gasta prové de fonts renovables.
Tot i aquestes bones dades, Yllanes ja ha advertit que són insuficients per assolir l’objectiu que es cerca. Es vol que el 35% de l’energia que es consumeixi a Balears al 2030 vingui de renovables.




