Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Maó restrigeix la circulació i pacifica els seus carrers més cèntrics

Ses Moreres, Sant Jordi i Bastió seran pels vianants i només hi podran accedir els vehicles dels veïns de la zona

Centre de Maó, ja sense cotxes / Ajuntament de Maó

Centre de Maó, ja sense cotxes

Mahón

Maó avança de forma decidida cap a la pacificació del seu centre històric i a peatonalitzat tres dels seus carrers més emblemàtics després d'unes obres que han durat 5 mesos.

Era una demanda reiterada per part de comerciants i veïns de la zona que sol·licitaven l'embelliment d'aquestes cèntrics carrers per dinamitzar l'activitat econòmica i comercial.

El projecte és ambiciós, té un cost proper al mig milió d'euros i ha consistit en convertir en plataforma única els carrers de Ses Moreres, Sant Jordi i Bastió. La pacificació es farà mitjançant un sistema mixt, amb càmeres de vigilància, a mig camí entre la peatonalització i la circulació regulada, on només podran transitar els vehicles de veïns, serveis de transport o d'emergència, i autoritzats. Aquest sistema s'ha estudiat en la Mesa de Mobilitat i té el vistiplau de la Policia Local, com a sistema més idoni per a un control mixt i flexible.

D’aquesta manera, Maó avança cap a un model de ciutat més amable i sostenible, en consonància amb el full de ruta de les principals ciutats europees, que evolucionen inequívocament cap a una tipologia on els vianants guanyen cada vegada més protagonisme i els centres històrics es converteixen en un punt de trobada de la gent, que s’hi reuneix i hi desenvolupa la seva activitat social i econòmica.

Aquests canvis provocaran també la pèrdua de places d'aparcament que l'Ajuntament pensa esmenar convertint en gratuït un gran pàrquing subterrani proper.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir