Demanen sis anys i mig de presó per a un detingut en les protestes contra la sentència del Suprem
Li imputen desordres públics i atemptat a l'autoritat.
Ja ha passat un mes empresonat a Puig de Les Basses i té el passaport retirat.

Imatge d'arxiu dels aldarulls que hi va haver després de la sentència del Suprem que condemnava els líders independentistes. / Imatge: ACN

Girona
El jove de Girona, de 22 anys, va ser detingut de matinada per la Policia Nacional després dels aldarulls de la vaga general del 18 d'octubre de fa dos anys, convocada en contra de la sentència del Suprem als líders del procés.
Va estar 24 dies en presó preventiva fins que va sortir de Puig de les Basses el 13 de novembre.
Se l'acusa de desordres públics, atemptat a l'autoritat i d'un delicte lleu de lesions, per la qual cosa li demanen fins a 6 anys i mig de presó i 1.200 euros de multa. El judici tindrà lloc el 26 de gener de l'any que ve.
El seu entorn nega que hagués anat aquell dia a la manifestació i ho emmarquen en una operació que pretendria atemorir els grups independentistes. Durant aquest temps, segueix amb el passaport retirat.

David Parreño Mont
Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...




