Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Última hora Muere Robe Iniesta, líder de Extremoduro, a los 63 años

Excaven un refugi de pastors de fa 10.500 anys

És la cova prehistòrica ubicada a més alçada dels Pirineus, a mig camí entre la Vall de Núria i el Puigmal.

Treballs d'excavació l'any 2017 a la boca del jaicment - IPHES / Imatge: ACN

Treballs d'excavació l'any 2017 a la boca del jaicment - IPHES

Girona

La coneixen com a Cova del Forat de l'Embut i està situada al terme municipal de Queralbs, a 2.300 metres d'alçada. Un espai de més de 100 metres quadrats situat al mig del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser.

S'ha pensat que era un refugi natural dels pastors de ramats d'ovelles, però el responsable de les excavacions, Carles Tornero, no descarta trobar-hi nous usos que per ara són desconeguts.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Carles Tornero, arqueòleg

00:00:0000:06
Descargar

La cova es troba en bon estat de conservació. Va ser explorada per primer cop fa nou anys. Amb el temps hi han trobat cubetes, restes d'animals menjats i vasos de ceràmics que daten de fa més de 10.000 anys.

David Parreño Mont

David Parreño Mont

Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir