Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Més de 400 voluntaris per provar la vacuna HIPRA

La crida fet pels hospitals Clínic de Barcelona i Josep Trueta de Girona per començar els assajos en humans de la primera vacuna desenvolupada integrament en territori espanyol ha superat de llarg les necessitats per a aquesta primera fase.

Sis dels 30 voluntaris seleccionats han rebut ja una primera dosi de la vacuna

Planta d'HIPRA(ACN)

Planta d'HIPRA

Barcelona

La meitat dels participants rebran la nova vacuna però tampoc tots la mateixa quantitat, perquè es vol avaluar que és segura i quina quantitat aconsegueix la millor resposta immune. L'altra meitat rep una una dosi de Pfizer. I en 21 dies se'ls tornarà a vacunar a tots i es comparessin resultats i possibles efectes adversos.

L'assaig és de doble cec: ni els pacients ni els investigadors saben quin producte ha rebut cada un ni la dosi exacta en el cas de la nova vacuna. La investitadora principal de l'assaig, la doctora Lorna Leal diu que no esperaven que fos tan fàcil i confirma que en fases posteriors hauran de buscar voluntaris també fora d'Espanya.

Els sis primers voluntaris que han rebut la vacuna han manifestat alguns efectes secundaris però tots de caràcter lleu.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir