Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els opositors al macro parc eòlic marí de Roses estan disposats a arribar als tribunals

Han presentat al·legacions en contra de la modificació de planejament que vol introduir l'estat per fer-lo possible.

Ana Zahonero i Jordi Ponjoan, avui a la ràdio. / Imatge: Jordi Altesa

Ana Zahonero i Jordi Ponjoan, avui a la ràdio.

Girona

L'associació Stop Macro Parc Eòlic recorda que parcs de les característiques del que es projecta a Roses -amb fins a un màxim de 80 molins de 260 metres- en d'altres zones s'ubiquen a 80 o 100 quilòmetres de la costa, no a 25 com a aquí, en una zona que consideren que s'hauria de preservar pel seu alt valor ecològic.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Al·legacions contra el macroparc eòlic marí

00:00:0000:06
Descargar

La biòloga i vocal de la plataforma, Ana Zahonero, diu que abans d'implantar-lo s'ha d'estudiar molt bé si la zona ho pot aguantar o no i posa com exemple el que es fa a França, on es comença de manera més modesta amb 2 o 3 aerogeneradors.

Jordi Ponjoan, vicepresident de Stop Macro Parc Eòlic, diu que el model que s'ha d'implantar és el de generació de proximitat descentralitzada, que limita l'impacte al mar i a terra i ha recordat que a part dels molins, el projecte porta associat una línia d'alta tensió per donar sortida a l'energia.

La plataforma, que acaba de presentar les al·legacions a la modificació del planejament (Pla d'Ordenació de l'Espai Marítim, POEM) que promou el Ministeri de Transició Ecològica per el parc eòlic del Golf de Roses, assegura que es veurà obligada a presentar un recurs contenciós administratiu al Tribunal Suprem per impedir-ho.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir