Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

"Assignatura pendent", recuperar el turista anglès, el rus i el nòrdic

El 2021 hi ha hagut 3'18 milions de visitants a les comarques de Girona, un 4'7% menys que el 2019 però les pernoctacions cauen un 18% perquè el principal client ha estat de proximitat.

El pirineu ha tingut una temporada "excepcional" i també ha pujat el càmping com a opció d'allotjament.

Jaume Dulsat, aquest migdia al programa Soroll de Ràdio Girona. / Imatge: Jordi Altesa

Jaume Dulsat, aquest migdia al programa Soroll de Ràdio Girona.

Girona

Hi ha hagut 3'18 milions de turistes entre els mesos de juny, juliol i agost que han fet 11 milions de pernoctacions. Això suposa un descens del nombre de visitants del 4'7% comparat amb el 2019, que va ser de rècord, i un descens en les pernoctacions del 18% perquè la majoria del visitant ha estat de proximitat. Amb tot, la segona quinzena de juliol i d'agost hi ha hagut més turistes que l'estiu del 19.

La Costa Brava ha acaparat la majoria de visitants i pernoctacions però el Pirineu ha tingut un 3'4% més de visitants que el 2019, firmant una temporada que el vicepresident del Patronat de Turisme, Jaume Dulsat, ha qualificat "d'excepcional".

El turista català ha estat el pedominant a la costa Brava i el Pirineu de Girona aquest estiu mentre que l'espanyol s'acosta als nivells de 2019. Els visitants que han vingut de fora ho han fet, sobretot, de França i Holanda i en menor mesura d'Alemanya i Bèlgica.

Segons Dulsat, la fórmula que ha triomfat és la del viatge privat fet en cotxe particular. Per això, la gran assignatura pendent de cares a 2022 és recuperar aquell turista que ve de lluny, en avió i amb viatge organitzat: anglesos, russos i nòrdics.

També s'han fixat com a objectius prioritaris recuperar el turisme esportiu i el de congressos, que són els que venen en temporada mitja i baixa. Dulsat ha explicat que s'ha treballat molt en cap de setmana i que el gran triomfador ha estat el sector de la restauració.

Escolta l'entrevista al vicepresident del Patronat de Turisme a Soroll.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme

00:00:0000:06
Descargar
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir