La victòria més cara
El Girona perd durant quasi dos mesos a Borja García i Darío per lesió i el comitè imposa un partit a Jairo i dos a Samu Saiz i Ortolá de suspensió per sanció.

Samu Saiz, en una acció del partit. / Imatge: LFP

Girona
La victòria del Girona a Fuenlabrada tindrà una factura cara entre lesions i sancions. Els pitjors pronòstics s'han complert i les baixes de Borja García i Darío s'allargaran quasi dos mesos.
El millor pronòstic és el de Borja García, que té un trencament al tendó del bíceps femoral de la cama esquerra i s'espera un període de baixa d'entre 6 setmanes i 8 setmanes.
Darío Sarmiento, que va entrar al camp substituint-lo i també es va lesionar, té una lesió a la musculatura isquiotibial de la cama dreta, segons el comunicat mèdic emès pel club, i en té per dos mesos.
Si esgoten al màxim el temps de recuperació es perdran un mínim de 8 partits de lliga i si Borja García pot tornar a jugar d'aquí a un mes i mig, se'n perdrà 6 o 7 de lliga.
No seran les úniques baixes del Girona a curt termini perquè el comitè de competició ha imposat dos partits de sanció a Samu Saiz i al porter Ortolá, expulsats amb vermella directa a Fuenlabrada, i 1 a Jairo, expulsat amb doble groga.
El Girona havia presentat al·legacions per rebaixar les sancions de Jairo i Samu però el comitè no n'ha acceptat cap.
En el cas de Jairo, el club al·legava que en l'acció del penal on veu la segona groga, el jugador és agafat pel rival abans de cometre la infracció que va costar el gol de l'empat i aporta el vídeo.
El comitè entén que a les imatges s'aprecia que hi ha contacte entre el jugador del Girona i el del Fuenlabrada i conclou que la prova no és prou consistent com per fer canviar el criteri que va adoptar l'àrbitre.
En el cas de Samu, objecta dues coses: que el cop de cap de Samu a un rival és amb disputa de pilota pel mig i que hi ha provocació prèvia del rival.
El comitè diu que les imatges reforcen la versió de l'àrbitre, que argumenta que la pilota no és en disposició de ser jugada i, sobre la provocació, diu que no hi entra perquè, al no haver-hi agravant, per sistema s'imposa la sanció mínima i si és mínima ja no se li pot aplicar cap atenuant.




