Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Perarnau: "L'objectiu és explicar per què avui es juga d'aquesta manera, viatjant a les arrels del futbol"

Al 'Que t'hi Jugues!' parlem amb Martí Perarnau, autor del llibre "La evolución tàctica del futbol. 1863-1945"

Martí Perarnau: "L'objectiu és explicar per què avui es juga d'aquesta manera, mitjançant el viatge a les arrels del futbol"

Martí Perarnau: "L'objectiu és explicar per què avui es juga d'aquesta manera, mitjançant el viatge a les arrels del futbol"

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

L'escriptor Martí Perarnau ha presentat avui al 'Que t'hi Jugues!' el seu nou llibre "La evolución tàctica del futbol. 1863-1945" en el qual repassa l'evolució del futbol des del seu naixement fins al 1945 a través de la figura del fals nou i l'evolució de la distribució dels jugadors al camp. Perarnau prèviament havia escrit els llibres "Senda de campeones: De La Masía al Camp Nou" (2011), "Herr Pep" (2014) i "Pep Guardiola: La Metamorfosis" (2016). "L'objectiu és explicar per què avui es juga d'aquesta manera, mitjançant el viatge a les arrels del futbol. El futbol el 1945 ja ho té tot inventat", ha dit Perarnau als micròfons de SER Catalunya.

Perarnau ha destacat que "el futbol ha tingut tres genis: el reglament, Herbert Chapman i Johan Cruyff". I ha afegit que en el futur hi haurà nous genis del futbol, però que seran genis innovadors. "Han de ser genis diferents. Han de ser genis que no inventen sinó que innoven. Des del 1945 hi ha hagut molts innovadors. Innovar vol dir agafar els invents antics i aplicar-los d'alguna altra manera a la situació actual, en què el panorama és molt diferent".

"La piràmide de Cambridge és la primera idea tàctica que es desenvolupa d'una manera racional i premeditada, fins aquell moment el joc és un joc bastant primitiu", ha dit Perarnau, qui ha afegit: "El futbol tenia dos grans camins: l'anglès i l'escocès. L'anglès és de futbol directe i el camí escocès és de passes".

Martí Perarnau ha destacat també quin va ser el primer equip que va practicar el futbol total: "La Itàlia del Vittorio Pozzo, el Bundertim austríac i l'Uruguai dels anys vint són tres maquinàries de jugar a futbol. La que culmina tot és la màquina de River, que és el primer intent de futbol total".

Perarnau ha entrat a valorar la figura de Xavi Hernández, presentat recentment com a nou entrenador del FC Barcelona: "Xavi em sembla molt preparat. No té segurament la plantilla idònia per dur a terme el que voldria, però connecta absolutament amb la identitat de joc del club".

Finalment ha volgut destacar la importància de mantenir la identitat de joc. "Sóc molt pesat amb el tema de la identitat perquè hem vist com grans focus de la identitat del joc s'han transformat en gotes de pluja i s'han oblidat amb el pas dels anys com els casos d'Escòcia, Hongria o Àustria", ha dit Perarnau, i ha afegit: "El Barça té una identitat de joc molt marcada des del 1910 quan la van portar els escocesos. Connectar amb la teva identitat de joc, amb els matisos i variants, és bàsic perquè si no et converteixes en un zero a l'esquerra".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir