La construcció del 'Cuartel'
En Cròniques alcoianes, Josep Lluís Santonja, historiador i director de l'Arxiu Municipal, parla de l'històric edifici del carrer Els Alçamora

Cròniques alcoianes 22/11/2021
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Alcoy
La reduïda presència militar amb què comptava Alcoi resultava insuficient per a controlar revoltes populars, com la del Petrólio de juliol de 1873. Per aquesta raó, una gran quantitat de prohoms locals va decidir prendre mesures per a disposar d’un contingent militar més gran. En Cròniques alcoianes, Josep Lluís Santonja, historiador i director de l'Arxiu Municipal, parla de la construcció del conegut com a 'Cuartel' del carrer Els Alçamora.
El Govern, per la seua part, havia acordat destinar a Alcoi una considerable força militar per a controlar l’orde públic. Però, per a poder allotjar tota aquesta tropa calia que la societat civil aportara primer el finançament necessari per a una caserna.
Una comissió va intentar buscar algun edifici en condicions, però, finalment, van vore que eixia més barat alçar un edifici de nova planta, que podria situar-se en el nou eixample, a l’eixida del pont de Cristina.
Segons el plec de condicions, l’edifici militar estava previst per a albergar 4 companyies d’Infanteria, uns 400 homes en total. Aquest primer edifici va ser inaugurat en gener de 1878, amb la visita del capità general de València i l’arribada d’una primera guarnició.




