El Govern crea una comissió per avaluar la viabilitat del negoci al voltant del cànnabis
Sílvia Calvó i Simó Alegre han presentat aquesta tarda a la comissió d'Economia els resultats d'aquest document, el qual obre la porta bàsicament a dos models

El Govern crea una comissió interministerial per avaluar la viabilitat del negoci al voltant del cànnabis / Consell General

Andorra la Vella
La ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, i Simó Alegre, el director de desenvolupament i innovació de l'IRTA, l'entitat que ha elaborat l'informe sobre les oportunitats que generaria aquest negoci, han presentat aquesta tarda a la comissió d'Economia els resultats d'aquest document, el qual obre la porta bàsicament a dos models. El primer; especialitzar-se en recerca de nous cultius, i el segon, segurament més interessant però molt més complex, és l'extracció i purificació de THC per ús medicinal, present en cada vegada més productes i a autoritzat a més països.
Aquesta opció, però requereix d'una gran inversió econòmica, ha dit Alegre, i també caldria modificar algunes lleis, entre elles el codi penal o el règim tributari. Per altra banda, generaria llocs de treball molt qualificats i és una indústria que no necessita una gran superfície, de manera que lliga molt bé amb la voluntat del Govern de no substituir el cultiu de cànnabis pel de tabac.
Analitzat l'informe amb profunditat, s'ha creat aquesta comissió interministerial que ha de decidir si continuen amb el projecte o el descarten. La decisió ha avançat Calvó es prendrà durant l'any vinent i en aquest sentit, Alegre ha afegit que no hi ha excessiva pressa, en tant que és un mercat encara molt incipient, i que hi ha molts països que ni tan sols han donat aquest pas. A més un altre punt a favor d'Andorra, han refermat els dos, és la velocitat per fer les modificacions administratives necessàries.
Per últim, la ministra ha destacat que volen parlar amb el sector agrícola perquè cap de les dues propostes s'adequa estrictament al seu potencial. També volen parlar amb els col·lectius socials per informar-los del procés i diferenciar molt clarament el que és el cultiu per ús medicinal, del que és per ús recreatiu.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




