Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El barranc fascinant

Carles Figuerola, periodista

La Columna (02/12/2021) Carles Figuerola, periodista

La Columna (02/12/2021) Carles Figuerola, periodista

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Alcoi

Resulta enaltidor veure el cartell que anuncia l'arribada dels Reis. Ens transporta als somnis, il·lusions i màgia que en els temps que corren fan més falta que mai.

Un cartell que la seua autora, Ana Belda ha fet sobretot pensant en els xiquets, amb una particularitat, no ha volgut traure els Reis. Es veuen els camells, la imatge ,que és una icona, del patge pujant per les escales, però ha preferit que no apareguen ses majestats, com ha comentat ella, cal veure'ls en persona, el dia 5.

Ha incorporat en el cartell tres elements característics d'Alcoi com són els ponts, les muntanyes i el campanar de l'església de Santa Maria. Tot i que forma part del paisatge d'Alcoi, la silueta del Barranc del Cint, no ha estat molt utilitzada en la cartelleria reial. En la de les festes de moros i cristians en este segle ha sigut més recurrent amb presència molt destacada en el cartell de l'any 2005 o del 2014.

On ressalta de manera extraordinària com un element principal és en el llenç de Cabrera de l'església de Sant Jordi, donant-li més impacte a la imatge eqüestre del sant que cavalca en el cel alcoià per damunt del barranc.

El que resulta increïble pensar és que fa milions anys era un fons marí. La seua peculiaritat, la forma de v, la llegenda l'atribueix a un terratrèmol. Representat en pintures, s'afegeix la banda sonora festera. La popular marxa mora 'El moro del Sinc' que evoca la fugida d'un soldat a través del barranc i la marxa cristiana 'El Barranc del Sinc'. Ovidi sabia que era un lloc especial. En 'Les meves vacances' canta : “Porteu-me a Alcoi que és el meu poble, i allà on comença el Barranc del Cinc , prop d'un romer, deixeu-me ja.”. Prop d'obrir el temps d'il·lusions del Nadal alcoià, no deixem de contemplar el fascinant gran portal, el barranc del Cint, una meravella de la natura que distingeix la nostra ciutat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir