Dos instituts de Menorca participen a un projecte de la UIB per estudiar el medi marí
Es prendran dades sobre l'afectació del canvi climàtic a la costa balear

1.500 estudiants de secundària de Balears participen en aquest projecte científic impulsat per la UIB. / UIB

Mahón
Dos instituts de Menorca participaran del projecte d’investigació marina Decimate que pretén descobrir el medi marí amb tecnologia de baix cost i que està impulsat per la UIB i el Centre Superior d’Investigacions Científiques.
Els estudiants menorquins es sumaran als d’altres deu centres de secundària mallorquins i tres eivissencs fins sumar 1.500 alumnes aproximadament. Aquests joves participaran primer en la construcció d’instruments d'observació del medi marí; seguidament, n’obtindran les dades (batimetries i topografies de platges, temperatura de l’aigua, pressió atmosfèrica o nivell de la mar, segons el centre), i, finalment, participaran en la presentació i divulgació dels resultats en el marc d’un congrés d’estudiants.
Les dades obtingudes pels alumnes seran molt útils per a estudis científics relacionats amb l’impacte del canvi climàtic en platges o esdeveniments extrems del nivell de la mar, atès que seran dades d’alta qualitat obtingudes a molts d’indrets de la costa.
El projecte Decimate té com a objectiu contribuir a dinamitzar la divulgació de la cultura científica i de la innovació.




