Un 'Mar de Antela' lleno de fauna
El proyecto realizado por los estudiantes del IES Lagoa de Antela trae al centro escolar una decena de reproducciones a escala real de fauna marina que puebla las costas de Galicia
Xinzo de Limia
Una raya de 75 centímetros. Un delfín de dos metros. Un marrajo azul superior a los tres metros, o una candorca de 5,2. Son algunos de los ejemplares que pueden verse, modelados en cartón, colgando del techo en el IES Lagoa de Antela, y que forman parte de la muestra ‘Mar de Antela’ que los alumnos de primero de ESO elaboraron durante el curso pasado y el presente verano.
Hoy por Hoy A Limia 9/10/2023
Al estilo de los modelos visibles en museos de ciencias naturales de todo el mundo, los profesores Lucía Parente y Horacio González han coordinado a un centenar de alumnos para diseñar, modelar, cortar y montar una decena de modelos de cartón representando a distintos animales marinos a tamaño natural. González, profesor de Eduación Plástica y Visual, Tecnología y Digitalización, comentaba en Hoy por Hoy A Limia los pormenores del proyecto. “Levou un ano de traballo do alumnado de 1º da ESO. Decidimos aproveitar o corredor para facer este pequeño museo de historia natural. Ó principio, non sabíamos moi ben qué fauna tratar, e acabamos decantándonos pola fauna marina galega. Dende setembro ata a xuño, traballamos nas esculturas. Primeiro fixemos un modelado en arxila, e despois o trasladamos ó cartón; para o que contamos cunha empresa de Ourense que nos facilitou o material. As esculturas de barro foron escaneadas e dixitalizadas para convertelas en planos, que foron proxectados contra a parede para debuxalos sobre o cartón e cortalos despois”.
El resultado, diez ejemplares de fauna marina que respetan las medidas naturales. “Nos interesaba traballar á escala natural. Que os rapaces e rapazas tiveran consciencia do tamaño de cada exemplar. Iso nos obliga a traballar de distintas formas. Coas pezas da candorca, por exemplo, tivemos que cortalas fora da aula porque non pasaban pola porta. Moitos rapaces e rapazas non creían que o proxecto ía sair adiante, e conforme avanzou; foron implicándose máis. Todo o que aprenderon tivo sentido, porque viron que encamiñalo ó proxecto era moi motivador. Ata viñeron a rematalo en xullo e agosto” cuenta González.
El resultado, más de novecientas piezas de cartón que hubo que numerar, ordenar y colgar en el techo del IES Lagoa de Antela, para que sus autores, que han comenzado segundo de la ESO este curso, pudieran reencontrarse con sus creaciones.
Este improvisado museo va a tener un paso más: una inauguración oficial con visita guiada, que será el próximo 18 de octubre, a la que está invitada la comunidad escolar para conocer el proyecto en profundidad, y ver el resultado del proyecto y la historia que hay detrás.
Álvaro Rodríguez de Uña
Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo...