Economía y negocios | Actualidad

María Teresa Joga: "Se a agricultura e a gandeiría paran, as cidades non poden alimentarse"

La portavoz de ADEGAL repasa el impacto de las marchas agrícolas de febrero, y pone deberes al gobierno que saldrá elegido el 18-F

A juicio de la asociación, es destacable la fuerza desplegada por el colectivo. EFE/ Mariscal / Mariscal (EFE)

A juicio de la asociación, es destacable la fuerza desplegada por el colectivo. EFE/ Mariscal

Ourense

El mes de febrero está discurriendo marcado por la campaña electoral, y por las marchas que los colectivos de agricultores convocaron en todo el país para protestar por la situación del agro. Unas marchas que la Asociación de Agricultores y Ganaderos de A limia (ADEGAL) considera como “un acto totalmente emotivo. Comentábanos varios agricultores o sentimento de apoio que tiveron por parte da poboación cando movían os tractores” en referencia a la columna de vehículos que bloqueó durante 48 horas la subdelegación de Gobierno en la capital provincial.

Hoy por Hoy A Limia 15/02/2024

11:17

Compartir

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1708003206091/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Así se ha pronunciado su portavoz, María Teresa Joga, quien repasaba esas jornadas de protesta en Hoy por Hoy A Limia, donde veía muy positiva la reacción de la población. “Parece que a xente deuse de conta que, se a agricultura e a gandeiría paran; máis aló do perxuizo económico para os productores, as cidades non poden alimentarse e os supermercados se vacían”. Una llamada de atención que espera se traduzca en medidas para paliar los aprietos a los que muchos de sus asociados se ven sometidos en su día a día.

“Con respecto ás reclamacións, creo que se entenden perfectamente as reivindicacións dos granxeiros e granxeiras. Non se pode criminalizar ós granxeiros polas súas actividades, e permitir que os productos que veñen de fora non cumplen coa normativa. Non soamente é un perxuizo para agricultores e granxeiros, senón tamén ós consumidores” explica Joga, haciendo hincapié en la importancia de etiquetar de forma clara los productos, y que se conozca si cumplen o no la normativa comunitaria que sí se le impone al sector primario, ya que una falta de información al respecto puede derivar en problemas de salud.

No es el final

Joga también ha estado estos días en contacto con compañeros de actividad de otras comarcas, y evaluaba que es posible que las protestas se retomen. “Verdadeiramente, os agricultores se deron conta da capacidade que teñen para facer medidas de presión sen sindicatos nin asociacións convocantes. Non é unha protesta cun trasfondo político, e se non se toman medidas, as protestas poden voltar con máis intensidade”.

Deberes para la Xunta

En cuanto a las propuestas escuchadas por las distintas formaciones para la comarca de A Limia durante la campaña electoral, desde ADEGAL recuerdan que tienen muchos proyectos pendientes con las administraciones nacional, autonómica y local. “Todas as administracións teñen deberes pendentes coa comarca da Limia. Paréceme fenomenal que nos chamen o greneiro de Galicia, pero non se poden dar conta só en campaña. Na comarca, dende que se creou a asociación” – explica Joga – “nos teñen dado a razón, coma os tontos, sen facer nada. A limpeza dos canáis, a reparación de camiños, a declaración de zona vulnerable, os plans de regadío… se teñen dado pasos, pero hai moitísimas cousas que se teñen que loitar, e sempre pasa, que promesas moitas, pero realización práctica de suspenso para os gobernos” sentencia.

Álvaro Rodríguez de Uña

Álvaro Rodríguez de Uña

Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo por la Universidad de Navarra. Se incorpora a...

 
  • Cadena SER

  •  
Programación
Cadena SER

Hoy por Hoy

Àngels Barceló

Comparte

Compartir desde el minuto: 00:00