Sociedad

El 061 devuelve la ambulancia medicalizada al Hospital do Salnés pero no aclara qué pasará con ella el verano que viene

El conselleiro de Sanidade inauguró esta mañana las nuevas instalaciones de la base medicalizada en el hospital y el Concello de Vilagarcía califica la visita de “tomadura de pelo”

El conselleiro de Sanidade, Antonio Gómez Caamaño, junto al delegado territorial de la Xunta en Pontevedra, Agustín Reguera, el gerente del Servizo Galego de Saúde, José Ramón Parada, el gerente del área sanitaria de Pontevedra e O Salnés, José Flores, y el director da Fundación Pública Urxencias Sanitarias de Galicia-061, Román Gómez, supervisó esta mañana la finalización de las obras de ampliación y mejora de la base de la ambulancia medicalizada del Salnés, que esta semana vuelve a operar desde Vilagarcía después de pasar todo el verano en Sanxenxo por “aumento de poboación”.

Gómez Caamaño señaló que gracias a una inversión de 155.000 euros “os médicos, enfermeiros e técnicos sanitarios do 061 do Salnés dispoñen dunhas mellores instalacións, cunha estancia que independiza do resto de zonas de traballo os desprazamentos desde o hospital ao mortuorio, catro dormitorios, unha sala de reunións, vestiarios diferenciados por sexo e un almacén”. En la actualidad, la red de transporte sanitario urgente del 061 está formada por 16 ambulancias de soporte vital avanzado, 107 de soporte vital básico, 2 ambulancias convencionales y 2 helicópteros medicalizados. La ambulancia medicalizada con base en O Salnés recibe a diario entre tres y cuatro avisos y atiende urgencias vitales como un infarto, ictus, accidentes de tráfico o accidentes laborares graves.

Pero, ¿qué pasará con la ambulancia el verano que viene después del revuelo formado por su traslado estival a Sanxenxo? El director del 061 no despejó dudas a este respecto y no aclaró si volverá el verano que viene a Sanxenxo: “ya se verá lo que pasa el año que viene con esta ambulancia”, destacó; es decir, no se prevé, en principio que la ambulancia se quede el verano que viene en Vilagarcía. El gerente del área sanitaria Pontevedra – O Salnés, José Flores, reconoció que en verano se reforzó el servicio en esta base con una ambulancia de soporte básico más.

Al Concello de Vilagarcía la visita de esta mañana le parece una “tomadura de pelo” y pide a la Consellería de Sanidade que rectifique y deje permanentemente la ambulancia en su base vilagarciana. La que ha salido a la palestra para mostrar su indignación fue la teniente alcalde de la ciudad, Tania García, que manifestó que “por moito que a Xunta de Galicia non trate a Vilagarcía como se merece, non imos celebrar que nos devolvan o que antes nos quitaron. Sobre todo cando a valoración da tempada estival e os argumentos que esgrime a Consellería para facelo non concordan cos datos reais aportados polo 061.

A Xunta di que o traslado da ambulancia a Sanxenxo faise en función ás necesidades poboacionais, pero non teñen en conta o incremento que sofre Vilagarcía. E defenden que unha ambulancia de soporte vital avanzado en toda a comarca do Salnés é suficiente, cando este equipo fai unha media anual de 3 ou 4 servizos ao día, cifra que se incrementa en verán, segundo se explicou nesa mesma rolda de prensa, e que os tempos de desprazamento son maiores fora das grandes cidades debido a que as distancias a cubrir son maiores, como ocorre entre punta e punta da comarca do Salnés, é dicir, de Sanxenxo a Vilagarcía. E neste asunto, cando falamos de tempo, falamos de que un minuto de diferenza pode ser crucial para que unha persoa viva ou morra”.

 
  • Cadena SER

  •  
Programación
Cadena SER

Hoy por Hoy

Àngels Barceló

Comparte

Compartir desde el minuto: 00:00