Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Purito Andorra torna amb canvis en el recorregut i Markel Irizar com a convidat

La marxa cicloturista tindrà lloc el proper 7 d'agost després de dos anys d'absència per culpa de la pandèmia

andorra

Tal com ha explicat el seu organitzador, Joaquim "Purito" Rodríguez, han volgut mantenir la limitació de participants que el Govern els va posar l'any 2020, concretament 1.800. En aquell moment la prova no es va acabar fent i ara s'està fregant la xifra màxima. Es mantenen els tres traçats de 115, 80 i 30 quilòmetres i els sis ports de muntanya, emulant l'etapa reina de la Vuelta del 2015 que es va celebrar íntegrament al Principat.

La principal novetat es troba en el recorregut. El director tècnic, Pepe Cuevas, ha explicat que es canvia l'ordre dels ports i es treuen uns vint quilòmetres. Tot i això, assegura que es manté la duresa. Així mateix, es deixarà de cronometrar la pujada al Coll de la Gallina per evitar que es converteixi en una cursa. La sortida serà a Sant Julià de Lòria i l'arribada als Cortals d'Encamp.

Aquest any no es celebrarà la Purito Kids a Encamp per les obres al voltant del Parc Central i es substitueix per una gimcana infantil per la vila encampadana. Tindrà lloc el dissabte 6 d'agost, així com el brífing de la marxa a Sant Julià.

Joaquim Rodríguez ha avançat que el ciclista homenatjat serà el basc Markel Irizar, retirat l'any 2019. El Purito diu que és una persona molt important per a ell amb un gran esperit de superació.

Per la seva part, el ministre de Turisme, Jordi Torres, ha manifestat la importància d'aquesta prova al país, ja que segueix la línia de convertir Andorra en territori ciclista i permet la desestacionalització. L'any 2019, els participants amb els acompanyants van pernoctar 2,5 nits al país i el retorn econòmic va ser d'1,5 milions d'euros.

Finalment, des d'Andbank han anunciat la renovació del patrocini per tres anys més.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir