Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Govern destinarà 19 milions d'euros a comprar i arrendar habitatges buits i destinar-los al lloguer a preu assequible

Jover diu que la voluntat és no seguir la llei de l'oferta i la demanda i deixa clar que no es senten agost amb els increments de preu que hi ha actualment

andorra

El Govern ha aprovat una modificació del pressupost del 2022 en què l'habitatge hi té un pes important. El ministre portaveu, Eric Jover, ha explicat que es destinaran 11 milions d'euros a comparar pisos buits i 8 milions més a arrendar habitatges desocupats i posar-los al mercat de lloguer a un preu raonable. L'estimació que ha fet és que la xifra rondi els 130 habitatges. A més, cal afegir-hi l'aprovisionament de 16,2 milions d'euros destinats al projecte de la Borda Nova a Andorra la Vella que permetrà tenir 44 habitatges a preu assequible, així com un milió d'euros per reformar dues plantes de l'antiga residència Solà d'Enclar on ara s'hi ubica el Centre residencial d'educació intensiva i fer habitatges tutelats.

Jover diu que la voluntat és no seguir la llei de l'oferta i la demanda i deixa clar que no es senten agost amb els increments de preu que hi ha actualment.

Una altra de les mesures que s'incorpora és l'ampliació de la Universitat d'Andorra per sis milions d'euros. Assenyala que la pandèmia ha fet que molts joves han decidit quedar-se a estudiar al país i aquest creixement fa que les instal·lacions actuals necessitin d'una ampliació. No ha volgut donar masses detalls, però el que sí ha manifestat és que hi ha converses avançades per reformar una estructura.

D'altra banda, es permetrà a FEDA que es pugui endeutar per fer front a la compra d'energia i poder mantenir les inversions. També es destinaran cinc milions d'euros a la plataforma de contractació pública i implementar el mòdul economicofinancer de l'executiu. El projecte de llei contempla l'aprovisionament de la concessió de l'heliport i un augment de les transferències als comuns.

Tot plegat fa augmentar la previsió del dèficit per aquest 2022 passant dels 26,5 milions d'euros als 30 milions, deixant l'endeutament al 42,4% del PIB. La previsió és que el 2024 torni a estar per sota del 40%

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir