El Govern actualitza el reglament sobre armes i crea el RIPA
Tothom que tingui un arma, fins i tot un esprai de pebre, estarà obligat a incloure-la al nou registre

El ministre de l'Interior i el secretari d'Estat presenten el nou reglament d'armes. / CEsteve

Andorra la Vella
El nou reglament d'armes obligarà tothom, fins i tot qui tingui un esprai de pebre, a registrar-la.
El Registre d'armes o RIPA serà obligatori per a tothom i totes les armes al país hi hauran d'estar incloses.
El nou reglament d'armes substitueix l'antic decret dels veguers del 1989, actualitza les categories i s'adequa a les normes internacionals i els convenis subscrits per Andorra.
El reglament, que es deriva de la llei de seguretat ciutadana, donarà un any de marge per adaptar-se a la nova normativa.
El ministre de Justícia i Interior, Josep Maria Rossell, remarca com a principals novetats "el major control i una millor traçabilitat" de les armes existents al país.
Armeries, particulars i cossos especials tindran des d'ara l'obligació de registrar les seves armes, siguin de foc o no.
El reglament, que sortirà publicat aquesta setmana al BOPA i entrarà en vigor al setembre, estableix les característiques i categories de cada arma. El RIPA estarà digitalitzat i qui no registri l'arma, podrà ser sancionat.
En breu, Interior iniciarà també formacions amb les armeries sobre el nou reglament que també afectarà la importació i exportació, les transaccions i la tinença.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




