La segona fase de conservació i valorització de la Farga del Madriu s'iniciarà a l'agost
D'altra banda, l'inici de la recerca en les estructures ramaderes ha confirmat la hipòtesi inicial dels historiadors: l'ocupació del lloc és anterior a l'etapa siderúrgica del segle XVIII

Una imatge de la Farga del Madriu.

andorra
Serà entre l'1 i el 26 d'agost, i els especialistes treballaran en els edificis i les instal·lacions associades amb la producció del metall i l'habitació dels obrers. De fet, les dades obtingudes durant la primera fase han permès afinar la diagnosi patrimonial. A més de la conservació d'aquests elements, catalogats com a Bé d'Interès Cultural, el projecte planteja l'elaboració i difusió d'una monografia i un documental que abasti el procés tècnic i científic.
A nivell turístic, a més, es preveu implementar un itinerari local i transfronterer, que connecti la ruta del ferro des de l'Arieja fins a Catalunya, passant evidentment pel Principat.
L'any passat es va restaurar la primera actuació en el tancament del Prat de Paleta i en el botàs de la farga, mentre que la intervenció arqueològica es va fer a la ferreria.
D'altra banda, l'inici de la recerca en les estructures ramaderes ha confirmat la hipòtesi inicial dels historiadors: l'ocupació del lloc és anterior a l'etapa siderúrgica del segle XVIII.




