Els Banders celebren la tecnificació del cos
Teixidó està molt satisfet amb el dron que tenen i amb el qual hi treballen des de fa tres mesos
Dos agents del cos de Banders fent una observació. / Arxiu (SFGA)
ANDORRA
Treballen al medi natural, però no per això han de continuar exercint la seva feina al marge de la tecnologia i, des de fa uns mesos s'ha simplificat una mica, gràcies a la compra d'un dron que els ajuda en la seva tasca diària. Ho reconeix el seu director, Ferran Teixidó, que advertia de la necessitat de disposar d'elements tecnològics, com ara apps o les tauletes per treballar amb comoditat i amb la màxima eficiència, i recordava que no fa tant de temps, encara feien els atestats i els recomptes d'animals amb paper i llapis.
Diu Teixidó, per això, que la tecnologia no anul·la la feina en el terreny sinó que els la facilita.
Teixidó està molt satisfet amb el dron que tenen i amb el qual hi treballen des de fa tres mesos. Recorda que els agents rurals catalans ja l'usen des de fa temps i és per això, que està convençut que era una eina necessària per al cos, ara bé, també reconeix que és massa d'hora encara per pensar a demanar-ne un altre més modern, o fins i tot per sol·licitar la formació de nous pilots.
Les imatges que reculli el dron estaran protegides per la llei de protecció de dades i no poden sortir a l'exterior.
Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des...Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i SER Empresaris.