Gallardo reconeix els problemes que van tenir per accedir a la informació dels treballadors per compte propi
Diu que portaven més d'un any treballant en aquest text i creu que cal superar les barreres per part de totes les administracions

CEsteve

andorra
Són dades que té la Caixa Andorrana de Seguretat Social i el ministre d'Economia i Presidència, Jordi Gallardo, ha posat de manifest davant el Consell General els entrebancs que han tingut per poder-les tenir i elaborar el projecte de llei dels treballadors per compte propi, que està a tràmit parlamentari.
Diu que portaven més d'un any treballant en aquest text i creu que cal superar les barreres per part de totes les administracions. Per això, ha defensat la creació d'un registre de treballadors per compte propi, que ha de donar seguretat jurídica al col·lectiu.
La inscripció al registre no és obligatòria i, per aquest motiu hi haurà un incentiu fiscal per a la figura del treballador per compte propi economicament depenent. L'objectiu és poder fer un acompanyament i un seguiment per tal de poder fer un anàlisi del per què han augmentat els autònoms però s'ha reduït el seu pes sobre el Producte Interior Brut.
Durant la presentació que ha fet a la comissió legislativa d'Economia, Gallardo ha exposat les novetats del text, entre les quals hi ha que la cotització serà en funció de la renda neta i no a la facturació.




