La branca general de la CASS tanca el primer semestre amb un dèficit de 18,3 milions d'euros
En el cas de la branca de jubilació, la parapública ha ingressat 85,5 milions d'euros, un 17,4% més que l'any passat, dels quals 80,4 corresponen a les cotitzacions d'assalariats i autònoms

Arxiu (ANA)

andorra
En els primers sis mesos de l'any ha ingressat 76,2 milions d'euros de cotitzacions i ha pagat prestacions per valor de 94,5 milions, fet que provoca un dèficit de més de 18 milions d'euros. Tot i això, el balanç d'aquest any és millor que en el mateix període del 2021, ja que va tenir 24,3 milions d'euros de pèrdues.
En el cas de la branca de jubilació, la parapública ha ingressat 85,5 milions d'euros, un 17,4% més que l'any passat, dels quals 80,4 corresponen a les cotitzacions d'assalariats i autònoms. Les despeses han estat de 63,2 milions d'euros en pensions contributives, un 10,5% més que en els sis primers mesos del 2021, mentre que les no contributives han tingut un cost de 2,8 milions.
La millora de la situació econòmica fa que el nombre d'assalariats hagi augmentat un 12% i se situa amb 42.200 persones i també han crescut els treballadors per compte propi, que ja són 7.743.




