Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

En els darrers tres anys s'han diagnosticat prop de 1.300 càncers

Segons les dades facilitades pel SAAS, el càncer més freqüent és el de pell amb 431 diagnòstics

Carles Esteve Mortés

andorra

El ministre de Salut, Albert Font, ha explicat que des del 2020 fins a l'actualitat s'han diagnosticat 1.287 tumors, el que suposa una mitjana d'uns 500 anuals, mentre que en els primers nou mesos d'aquest 2022 se n'han detectat 357. Aquesta resposta l'ha donat a les preguntes de la consellera general socialdemòcrata, Susanna Vela.

Segons les dades facilitades pel SAAS, el càncer més freqüent és el de pell amb 431 diagnòstics durant el darrer trienni, mentre que el segon és el de mama amb 177. Els segueixen el de còlon i pròstata. En el cas dels homes el càncer de pell és el més freqüent seguit del de pròstata, mentre que en les dones el de pell també és el que es diagnostica més i en segon lloc està el de mama. Per franges d'edat entre els 60 i els 79 anys és on més s'observen.

Uns 300 pacients han rebut tractament de radioteràpia en diversos centres hospitalaris catalans, la major part al Centre Mèdic Teknon. La mitjana anual és de 110.

Pel que fa al registre de càncer amb tots els casos diagnosticats, que és una vella reivindicació d'Assandca, Font manifesta que actualment es duen a terme els treballs per disposar del registre de càncer poblacional, que recollirà informació, de forma continuada, sistemàtica i estandarditzada, sobre tots els casos de tots els tipus de càncer diagnosticats en la població resident. L’eina permetrà, mitjançant el seu tractament, obtenir dades d’incidència, mortalitat, supervivència i prevalença del càncer, tant globalment com segons l’edat, el sexe, la localització del tumor primari i altres. Per dur a terme aquest projecte es compta amb l’assessorament de l’Institut Català d’Oncologia.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir