Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Última hora La jueza de la DANA cita a Feijóo como testigo

Assandca creu que hi ha més casos de càncer dels que Govern ha publicat

Saravia creu que els casos són majors, ja que hi ha persones que acudeixen als centres privats i no volen que se sàpiga que tenen la malaltia

El president d'Assandca Josep Saravia. / Arxiu (ANA)

El president d'Assandca Josep Saravia.

andorra

El president de l'Associació Andorrana Contra el Càncer, Josep Saravia, ha celebrat que després de nou anys han pogut tenir alguna dada sobre les persones afectades per algun tipus de càncer i el lloc on es tracten. Considera que això és important per tal de poder prendre decisions per millorar la qualitat de vida del pacient.

Remarca que els prop de 1.300 càncers en els darrers tres anys amb una mitjana d'uns 500 anuals demostren que les dades amb les quals treballava l'entitat s'ajusten a les que el SAAS ha facilitat. Ara bé, creu que els casos són majors, ja que hi ha persones que acudeixen als centres privats i no volen que se sàpiga que tenen la malaltia.

Respecte als 300 malalts que ha hagut de tractar-se amb radioteràpia fora del país durant aquest temps, el que suposa un centenar de mitjana, diu que perquè funcioni una unitat d'aquestes característiques en caldria unes 300 anuals. Per aquest motiu, insisteix en el fet què l'hospital Nostra Senyora de Meritxell esdevingui el de referència per tractar-se pels pacients de l'Alt Urgell, la Cerdanya i l'Arieja.

Finalment, Saravia celebra que s'hagi començat a treballar en un registre per tenir dades actualitzades i espera que sigui una realitat aviat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir