Govern proposa augmentar un 7% el salari mínim i entre un 6,5% i un 0,5%, la resta en funció de la graella
El ministre de Finances i Portaveu, Eric Jover, ha explicat que el document preveu un increment de salari mínim del 7%, que és on la inflació estava situada al mes d'octubre
andorra
Un cop constatat que no hi ha hagut cap acord entre patronal i sindicats per l'increment salarial l'any 2023, és Govern qui agafa les regnes i els ha enviat una proposta per ser debatuda la setmana vinent en una nova reunió del Consell Econòmic i Social.
El ministre de Finances i Portaveu, Eric Jover, ha explicat que el document preveu un increment de salari mínim del 7%, que és on la inflació estava situada al mes d'octubre. D'aquesta manera, els salaris que estan entre els 1.200 i els 1.400 euros s'apujaran aquest percentatge. A partir d'aquí, l'actualització anirà per franges de 200 euros amb la pèrdua de mig punt. D'aquesta manera, les persones que percebin un salari d'entre 1.400 i 1.600 euros se'ls hi apujaria un 6,5%, mentre que als salaris de 3.800 euros, l'increment serà del 0,5%.
La mesura s'haurà d'implementar a través d'un projecte de llei. En aquest sentit, ha manifestat que les condicions d'inflació són molt elevades i s'espera tancar l'any amb un IPC d'entre el 5,3 i el 7%. Amb tot espera que hi pugui haver una entesa amb els diferents actors. Si aquesta no hi és la setmana vinent, Govern ja no esperarà més.
En el cas dels funcionaris, l'actualització del sou es farà en funció de l'IPC, tal com preveu el projecte de llei del pressupost que està en període d'esmenes.
Pel que fa a l'actualització dels lloguers, Eric Jover, ha manifestat que ha d'anar de la mà de l'actualització salarial, però això no vol dir que hagin de ser els mateixos percentatges. En aquest sentit, diu que estan treballant amb la fórmula. De moment, no ha volgut donar més detalls a l'espera de si hi ha acord o no en el marc del CES.