La minoria al Consell General discrepa sobre les propostes del Raonador en matèria d'habitatge
Mentre el PS celebra la implicació de Vila amb les administracions per augmentar la inversió en lloguers assequibles, Terceravia acusa el defensor del poble andorrà de ser l'ideòleg de DA en la matèria i l'acusa d'intervencionista
El raonador del ciutadà, Marc Vila, durant la seva intervenció davant la comissió legislativa de Justícia, Interior i Afers Institucionals. / M.F.
Andorra la Vella
La minoria discrepa sobre les propostes del Raonador en matèria d'habitatge.
PS i Terceravia van analitzar de manera totalment diferent les valoracions que Marc Vila va oferir, especialment en matèria d'habitatge. Per una banda, des del PS, la seva consellera General, Judith Salazar, celebrava la seva implicació i compartia la necessitat que totes les administracions augmentessin la inversió que hi destinen. En aquest sentit, recordava que des del PS han demanat a l'executiu, i fins i tot han introduït una esmena al pressupost d'aquest any, perquè s'anul·li la partida destinada a l'edifici multifuncional i es traslladi a la construcció de nous pisos de lloguer a preu assequible.
Per la seva part, des de Terceravia el conseller general, Joan Carles Camp, va acusar el Raonador de ser "l'ideòleg de DA en matèria d'habitatge" i en aquest sentit, va recordar que mantenir polítiques com ara la congelació dels lloguers només farà que explotin "com un tap de xampany" el dia que es retirin. Fins i tot es preguntava si amb aquest "intervencionisme" sobre el mercat de l'habitatge no foragitaran a tot el petit inversor.
Finalment, també va intervenir el conseller general Demòcrata, Joan Carles Ramos, per separar el seu partit del Raonador. Afirmava que Vila no és l'ideòleg de les seves polítiques d'habitatge, encara que reconeixia que al seu partit li agraden les propostes que fa i la seva manera d'encarar el problema.




