La CEA, satisfeta per l'ampliació de la quota de temporada a l'estiu
Creu que estabilitza les plantilles i garanteix la temporada davant la gran demanda de treballadors del sector de l'hosteleria
El president de la CEA, Gerard Cadena i el seu director, Iago Andreu. / CEA
Andorra la Vella
La CEA s'ha mostrat satisfeta per la decisió del Govern d'ampliar la quota de temporada a l'estiu per segon any consecutiu.
Per al gerent de la patronal, Iago Andreu, la decisió és satisfactòria perquè permet, per una banda, estabilitzar les plantilles i per una altra garantir la temporada.
També valora molt positivament que finalment es passi a la quota general encadenant dues temporades i no tres, el què flexibilitza l'accés.
Malgrat que la CEA havia sol·licitat al darrer Consell Econòmic i Social ampliar la quota d'estiu a la resta de sectors, entén que no sigui ara el moment de fer-ho amb un govern en funcions i un parlament dissolt. I és que per tirar la proposta endavant, cal un canvi legislatiu que permeti compatibilitzar la quota d'estiu i la de temporada, cosa que actualment no és possible.
Segons dades de la CEA, en aquests moments hi ha 1.200 treballadors que han encadenat tres contractes de temporer i que ja podrien passar a la quota general, de manera que obtindrien un contracte indefinit.
Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007,...Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora de la què en formo part des de la seva creació, el 2003.